Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010

και τι τρώμε τωρα???

Ξεκινώντας γυμαστήριο, πείστηκα οτι δεν θα καταφέρω τίποτα αν δεν αλλάξω την διατροφή μου. 
Το βασικότερο δεν ήταν οι ποσότητες που έτρωγα αλλά το είδος της τροφής. Με λίγα λόγια... ΔΙΑΙΤΑ!!!
Το μεγάλο πρόβλημα με τη δίαιτα είναι οτι σε όλους αρέσει το φαγητό! (δεν θα είχα γινει σαν... θαλάσσιος ελέφαντας αν δεν έτρωγα...)
Καθώς λοιπόν συμπλήρωνα τα πρώτα μου δεκαπεντάλεπτα στον διάδρομο, αποφάσισα να ασχοληθώ σοβαρά με το τι τρώω και το τι θα ΕΠΡΕΠΕ να τρώω ώστε να"ξεφορτωθώ" τα 20 περιτά κιλά λίπους που κουβαλούσα μαζί μου...
Βασική πηγή ενημέρωσης στην εποχή μας είναι το internet και πρώτος σταθμός οι διάφορες δίαιτες που κυκλοφορουν σε αυτό και τα διάφορα προγράμματα διατροφής.
ΜΠΟΥΡΔΕΣ!!!
Μπουρδες τα προγραμματα διατροφής. Πρωτα απο όλα, καταλήγεις ψυχωτικός με διάφορες βλακώδεις λεπτομέρειες "το πρωί τρως αυτό και το βράδυ το άλλο". Υστερα αυτο που με ενδιέφερε εμενα ήταν να καταλάβω τον μηχανισμό λειτουργίας μιας "δίαιτας" και να τον προσαρμόσω στις δικές μου ανάγκες... δεν έχω χρόνο ούτε να μαγειρεύω καθε μερα τοσες μερίδες απο αυτό και τόσες απο εκείνο, ούτε μπορώ στην δουλειά μου να κάθομαι και να μετράω θερμίδες. Ουτε βεβαια μπορώ να κουβαλάω στην δουλειά μου δέκα ταπεράκια με το κάθε πράγμα που πρέπει να φάω εδω και εκει και παρακάτω, δεδομένου οτι θα έπρεπε να καταναλώνω τουλάχιστον τρία "γεύματα" την ώρα εργασίας μου...


Για να μην μπλέκω με λεπτομέρειες, ορίστε τι κατάλαβα, μελετώντας ολες αυτές τις διατροφικές μπούρδες που κυκλοφορούν:

  • οι "διαιτολόγοι" δεν έχουν ιδέα τι κάνουν
  • ειναι αδύνατο να ακολουθήσεις ολους αυτους τους κανόνες για μεγάλο χρονικό διάστημα
  • όλες οι δίαιτες είναι ανθυγιεινές
  • όλες οι δίαιτες ειναι προσανατολισμένες στην λογική της "στέρησης"
  • όλες οι δίαιτες επιτάσουν 6 μικρά γεύματα την ημέρα
Αυτό το τελευταίο μου κίνησε την περιέργεια... Εμβαθύνοντας, συνάντησα τον όρο "παλινδρόμηση" και "φαινόμενο πινγκ-πονγκ". Οι διαιτολόγοι μιλούσαν πολύ σοβαρά για ένα μεγάλο πρόβλημα: όταν στερείς απο τον οργανισμό τροφή, αυτός προσαρμόζεται και μετά απο λίγο καιρό η στέρηση δεν έχει αποτέλεσμα. Οταν μετά απο λίγο καιρό γυρίσεις πίσω αυτό που στέρησες, ο οργανισμος ΔΕΝ το αξιοποιεί γιατι έχει μαθει να ζει χωρίς αυτό.
Ενα εντυπωσιακό σημείο ήταν το σκαλοπάτι" των 1500 θερμίδων. Ο μεταβολισμός προσαρμόζεται οταν η λήψη θερμίδων πέσει κάτω απο 1500 θερμίδες ημερησίως και ο οργανισμός μπαίνει σε "κατάσταση συναγερμού". Ετσι, το προτεινόμενο ήταν η ημερήσια λήψη θερμίδων να μην πεφτει κάτω απο τις 1500. 
Κανοντας μια προχειρη καταμέτρηση μιας "τυπικής" διατροφικής ημέρας μου, διαπίστωσα οτι βρίσκομαι πολύ κοντα σε αυτο το "σκαλοπάτι" και μάλιστα πολλές μέρες βρισκόμουν κάτω απο αυτό. Σε αντίθεση, άλλες μέρες βρισκόμουν πολύ πάνω απο αυτό, με αποτέλεσμα να έχω χαμηλό μεταβολισμό και ταυτόχρονα όταν υπήρχε περισσευμα θερμίδων να τις κάνω αμέσως λίπος!!!
Επρεπε να κανω κάτι για να το αλλάξω αυτό, και μάλιστα άμεσα! 

Ρωτώντας πας στην Πόλη, έθεσα λοιπόν το ζήτημα σε διάφορα σχετικά (και άσχετα) άτομα και το συμπέρασμα ήταν πολύ απλό! Επρεπε να λαμβάνω περισσότερες θερμίδες, να τις λαμβάνω σε σταθερες δόσεις μέσα στην ημέρα ωστε να διατηρειται ψηλά ο μεταβολισμός μου και να αποφεύγω οσο γίνεται τα λιπαρά. 
Σκέφτηκα λοιπόν "τι εχω να χάσω?" και σχεδίασα ενα πρόγραμμα διατροφής που να με βολεύει (το οποίο οσο μάθαινα  περισσότερα το τροποποιούσα, αλλα θα τα δούμε αυτα σε μελλοντικά posts):
  • Πρωινό (στο σπίτι) δημητριακά ολικής με γαλα 1.5%
  • Στις 10 μια μπανάνα ή ένα μήλο
  • Στις 12... σαντουιτσάκι! Ψωμί πολύσπορο, γαλοπούλα, μαγιονέζα με γιαούρτι (ή μουστάρδα)
  • Στις δύο μια μπάρα δημητριακών
  • Στις πέντε (πίσω στο σπίτι) ενα ποτήρι γάλα
  • Στις οκτώ (επιστροφή απο το γυμναστήριο) πράσινη σαλάτα (μαρούλια) με τόννο
Κάποια μέρα μεσα στην εβδομάδα που δεν θα πήγαινα γυμναστήριο είχα ενα γεύμα με κατι λαδερό (πχ φασολάκια). Τα σαββατοκύριακα ψητό κοτόπουλο ή ψάρι.

Αυτή ήταν η διατροφή μου τους τρείς πρώτους μήνες. Ακόμα και σήμερα συνεχίζω στίς ίδιες βασικές παραμέτρους, με αρκετές βέβαια διαφοροποιήσεις, καθώς μάθαινα περισσότερα...


ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το "σκαλοπάτι¨των 1500 θερμίδων ισχύει για μένα. Καθως είμαστε όλοι διαφορετικοί, θα πρέπει να βρείτε το δικό σας. Ο δικός σας αριθμός έχει να κάνει με το μέγεθος σας (ύψος, βάρος, σωματοδομή), το επίπεδο δραστηριότητας, την ηλικία κλπ. 
Τα λέω πριν αρχίσετε να μη κυνηγάτε χωρις να φταίω!!  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου